Regulamin RatujemyZwierzaki.pl
Obowiązuje od 1 stycznia 2021 r.
W Ratujemyzwierzaki.pl zdecydowanie wolimy działać. Mamy jednak świadomość, że formalności też bywają ważne i tutaj postanowiliśmy się nad nimi pochylić.
Zespół Ratujemyzwierzaki.pl życzy miłej lektury :)
§ 1 [Definicje]
- Użyte w niniejszym regulaminie określenia oznaczają:
1.1. "Darowizna” – kwota stanowiąca darowiznę w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, przekazywana przez Użytkownika na rzecz Fundacji w powiązaniu z określoną Zbiórką lub w celu wsparcia działalności statutowej Organizacji;
1.2. "Firma" – Użytkownik - Pomagacz, który jest osobą fizyczną, osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej, prowadzący działalność gospodarczą, który w związku z tą działalnością korzysta z Portalu;
1.3. "Fundacja" - Fundacja RatujemyZwierzaki.pl z siedzibą w Poznaniu, pl. Władysława Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru stowarzyszeń innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz publicznych zakładów opieki zdrowotnej pod nr KRS 0000819398, której akta rejestrowe przechowywane są przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu Wydział VIII Gospodarczy NIP: 7831810722, REGON: 385087570;
1.4. "Konto" - dostępne dla Użytkowników miejsce w Portalu, za pośrednictwem którego Użytkownik wprowadza, zarządza i wysyła dane w strukturze Portalu;
1.5. "Organizacja" - Użytkownik będący fundacją lub stowarzyszeniem, niebędący ww. fundacją lub stowarzyszeniem Użytkownik posiadający status organizacji kościelnej, działającej na podstawie jednego z aktów prawnych regulujących stosunek państwa polskiego do kościołów lub związków wyznaniowych, a także klub sportowy działający na podstawie ustawy o sporcie z dnia 25 czerwca 2010 r. (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 1133 z późn. zm.);
1.6. „Panel Zbiórek” – część Konta Organizacji niedostępna dla innych Użytkowników, umożliwiająca zarządzanie Zbiórkami przez Organizację;
1.7. "Pomagacz" - Użytkownik będący osobą fizyczną posiadającą pełną zdolność do czynności prawnych lub ograniczoną zdolność do czynności prawnych, który dokonał rejestracji w Portalu lub korzysta z Portalu po zalogowaniu za pomocą konta Facebook, Google lub Apple oraz, o ile Fundacja udostępnia taką możliwość, osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność do czynności prawnych, która nie posiada osobowości prawnej, która dokonała rejestracji w Portalu;
1.8. "Portal"- portal internetowy "ratujemyzwierzaki.pl" dostępny pod adresem www.ratujemyzwierzaki.pl;
1.9. “Profil Użytkownika” - publiczny profil Użytkownika w Portalu, tzn. informacje wyświetlane publicznie w Portalu przez Fundację, zawierające dane identyfikacyjne użytkownika, jego awatar, informacje o przekazanych darowiznach;
1.10. "Regulamin" - niniejszy dokument określający w szczególności zasady i warunki funkcjonowania oraz korzystania z Portalu, prawa i obowiązki Użytkowników oraz prawa i obowiązki Fundacji;
1.11. "Serwis pośrednictwa finansowego":
1.11.1. payu.pl, serwis pośrednictwa finansowego prowadzony przez spółkę pod firmą PayU S.A. z siedzibą w Poznaniu, ul. Grunwaldzka 186, 60-166 Poznań, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000274399, której akta rejestrowe przechowywane są przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP 7792308495, REGON 300523444;
1.11.2. paypal.com, serwis pośrednictwa finansowego prowadzony przez spółkę pod firmą (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A. z siedzibą w Luksemburgu (R.C.S. Luxembourg B 118 349);
1.12. "Stała Pomoc" - Darowizna przekazywana przez Użytkownika cyklicznie, co miesiąc, w kwocie i dniu miesiąca ustalonych przez Użytkownika;
1.13. "Skarbonka" - ogłaszana przez Pomagacza, przy pomocy udostępnionego przez Fundację w ramach Portalu narzędzia, akcja polegająca na zachęcaniu innych Użytkowników do przekazywania Darowizn w związku z określoną Zbiórką;
1.14. "Użytkownik" - każda osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która w jakikolwiek sposób korzysta z Portalu, w tym z usług świadczonych w Portalu przez Fundację;
1.15. "Wolontariusz" - wskazany przez Organizację Użytkownik Portalu, który może działać w ramach Portalu w imieniu Organizacji, w tym w szczególności ogłaszać w Portalu Zbiórki;
1.16. "Zbiórka" - ogłaszana w Portalu przez Organizację, także w jego imieniu przez Wolontariusza, lakcja polegająca na zbiórce pieniędzy na rzecz Fundacji.
§ 2 [Postanowienia ogólne]
- Fundacja udostępnia Użytkownikom adres email: kontakt@ratujemyzwierzaki.pl przeznaczony do kontaktów z nią, na który Użytkownicy mogą kierować do Fundacji wszelkie zapytania, sugestie, uwagi i informacje.
- Ilekroć w treści Regulaminu mowa jest o powiadomieniu, zawiadomieniu lub jakiejkolwiek innej formie kontaktu z Fundacją, oznacza to wysłanie wiadomości email na adres, o którym mowa w ustępie poprzedzającym.
- Rejestracja oraz korzystanie z usług świadczonych w ramach Portalu są dobrowolne i bezpłatne.
- Każdy Użytkownik korzystający z Portalu, zobowiązany jest do zapoznania się z Regulaminem i akceptacji jego treści.
- Logo i nazwa Portalu są prawnie chronione. Jakiekolwiek wykorzystywanie logo lub nazwy Portalu bez zgody Fundacji, poza przypadkami dozwolonymi przepisami powszechnie obowiązującego prawa, jest zabronione.
- Autorskie prawa majątkowe do graficznych elementów Portalu i innych treści w nim umieszczonych przez Fundację, stanowiących utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych (t.j. Dz.U. 2019, poz. 1231 z późn. zm.), a także do wyglądu Portalu jako całości, przysługują wyłącznie Fundacji lub osobom trzecim, z którymi Fundacja zawarła odpowiednie umowy licencyjne. Jakiekolwiek kopiowanie, powielanie i rozpowszechnianie elementów Portalu, a także jego wyglądu jako całości, bez zgody Fundacji, jest zabronione.
- Zasady korzystania z własności intelektualnej Fundacji, w tym jej znaków towarowych i udostępnionych banerów określa: Regulamin Korzystania z Własności Intelektualnej Fundacji RatujemyZwierzaki.pl.
- Użytkownik, który zamieszcza w Portalu wizerunek osoby trzeciej, musi posiadać zgodę tej osoby na rozpowszechnianie jej wizerunku w ramach Portalu. Jeżeli osoba ta nie posiada pełnej zdolności do czynności prawnych, zgody udziela jej przedstawiciel ustawowy.
§ 3 [Warunki techniczne korzystania z Portalu; zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym, treści niedozwolone w Portalu]
- W celu prawidłowego korzystania przez Użytkowników z usług dostępnych w Portalu, w tym w celu skutecznego zarejestrowania i zalogowania się, niezbędne jest łącznie:
1.1. połączenie z siecią Internet;
1.2. posiadanie urządzeń pozwalających na korzystanie z zasobów sieci Internet;
1.3. korzystanie z przeglądarki internetowej umożliwiającej wyświetlanie na ekranie urządzenia dokumentów hipertekstowych, powiązanych w sieci Internet przez sieciową usługę WWW oraz obsługującej język programowania JavaScript, a ponadto akceptującej pliki typu cookies;
1.4. w przypadku Użytkowników dokonujących rejestracji, posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej (email).
- Zabronione jest umieszczanie w Portalu treści o charakterze bezprawnym, w szczególności treści wzywających do nienawiści rasowej, etnicznej, wyznaniowej, zawierających treści pornograficzne, pochwalających faszyzm, nazizm, komunizm, propagujących przemoc, obrażających uczucia religijne, naruszających prawa innych osób, w tym w szczególności ich dobra osobiste.
- Fundacja, w przypadku powzięcia wiedzy o umieszczeniu w Portalu treści o charakterze bezprawnym, niezwłocznie uniemożliwi do nich dostęp, a w przypadku, gdy istnieją wątpliwości, co do bezprawności treści zwróci się do Użytkownika o udzielenie wyjaśnień, których brak udzielenia w terminie jednego dnia skutkować będzie podjęciem przez Fundację działań, które uniemożliwią dostęp do treści; w przypadku stwierdzenia bezprawności treści, Fundacja może uniemożliwić dostęp do Zbiórki w całości.
- Zabrania się Użytkownikom umieszczania w Portalu danych zawierających numery rachunków bankowych lub oznaczenia kont w serwisie Paypal lub innych, podobnych serwisach, a także linków odsyłających bezpośrednio lub pośrednio do stron www, gdzie podaje się numer rachunku bankowego lub oznaczenie konta w serwisie Paypal lub w innych podobnych serwisach. W przypadku stwierdzenia naruszenia zakazu, o jakim mowa w zdaniu poprzedzającym, zabronione dane zostaną usunięte przez Fundację. Fundacja ma również prawo do usunięcia Konta Użytkownika, który zakaz naruszył.
- Zabronione jest, bez uprzedniej zgody Fundacji, umieszczanie w Portalu materiałów o charakterze reklamowym, promocyjnym i marketingowym, chyba że co innego wynika z postanowień Regulaminu lub odrębnej umowy.
- Fundacja ma prawo umieszczać w Portalu materiały reklamowe, promocyjne lub marketingowe pochodzące od Fundacji lub osób trzecich.
- Użytkownik zamieszczający w Portalu jakiekolwiek materiały, w tym własny wizerunek, wyraża nieodpłatną i nieodwołalną zgodę na rozpowszechnianie tych materiałów przez Fundację, na czas związania umową (posiadania Konta w Portalu), a także na okres 5 lat po rozwiązaniu umowy (usunięciu Konta).
- Fundacja oświadcza, że materiały zamieszczane w Portalu, są przekazywane oraz aktualizowane przez Organizacje. Fundacja nie ponosi odpowiedzialności za opinie, oceny i odczucia związane z celami ogłaszanych w Portalu Zbiórek, które to opinie i odczucia są elementami opisu Zbiórek. W przypadku wiarygodnego powiadomienia Fundacji o bezprawności treści, o jakich mowa powyżej, Fundacja uniemożliwi do nich dostęp w ramach Portalu.
§ 4 [Organizacje – rejestracja]
- Fundacja umożliwia Organizacjom korzystanie z usług świadczonych w ramach Portalu wyłącznie po dokonaniu rejestracji w Portalu i przeprowadzeniu przez Fundację weryfikacji wiarygodności Organizacji.
- Podmiot, który ubiega się o rejestrację w Portalu, wypełnia formularz rejestracyjny dostępny w Portalu, po kliknięciu w link "Załóż konto organizacji”, wypełnia formularz rejestracyjny oraz dokonuje weryfikacji numeru rachunku bankowego przez mechanizm udostępniony przez Fundację.
- Po otrzymaniu prawidłowo wypełnionego formularza, o jakim mowa w ust. 2, Fundacja dokona weryfikacji podmiotu ubiegającego się o rejestrację, w tym w szczególności skontaktuje się z nim w celu uzyskania dodatkowych informacji lub dokumentów, w tym upoważnienia (pełnomocnictwa) dla osoby działającej w imieniu danego podmiotu, której upoważnienie nie wynika z danych zgromadzonych w Krajowym Rejestrze Sądowym, a także przeprowadzi weryfikację wiarygodności podmiotu w oparciu o powszechnie dostępne informacje na jego temat.
- Rejestracja Organizacji w Portalu jest możliwa wyłącznie po pozytywnej weryfikacji Organizacji przez Fundację i dokonaniu weryfikacji, o jakiej mowa w ust. 2 powyżej.
- Fundacja może podejmować arbitralne decyzje w zakresie pozytywnej lub negatywnej weryfikacji podmiotu ubiegającego się o rejestrację, przy zastosowaniu dowolnych kryteriów weryfikacji.
- Dla pozytywnie zweryfikowanego podmiotu, Fundacja zakłada Konto.
- Założenie Konta Organizacji jest równoznaczne z zawarciem przez Organizację z Fundacją umowy o świadczenie usług na zasadach określonych w Regulaminie.
- W przypadku zamieszczenia w Portalu jakichkolwiek materiałów przez Organizację, Organizacja udziela Fundacji nieodpłatnej, niewyłącznej i nieograniczonej czasowo licencji na korzystanie z tych materiałów, w tym w szczególności fotografii, znaków towarowych Organizacji i jej innych oznaczeń odróżniających, w celach promocji Portalu i w dowolnych mediach, a także udziela zezwolenia na korzystanie i rozporządzanie przez Fundację opracowaniami tych materiałów w celu o jakim mowa powyżej.
- Organizacja wyraża zgodę na informowanie przez Fundację o fakcie korzystania przez Organizację z usług świadczonych przez Fundację w ramach Portalu, także przy użyciu znaków towarowych i innych oznaczeń Organizacji.
- Organizacja zobowiązana jest do informowania Fundacji o wszelkich zmianach danych zamieszczonych w formularzu rejestracyjnym, w tym w szczególności danych adresowych, niezwłocznie po zaistnieniu tych zmian, jednak nie później niż w terminie 7 (słownie: siedmiu) dni od dnia zaistnienia zmiany.
§ 5 [Organizacje – usługi]
- Fundacja świadczy następujące usługi na rzecz Organizacji:
1.1. umożliwia umieszczenie na Koncie Organizacji opisu jej działalności oraz danych identyfikacyjnych;
1.2. umożliwia umieszczenie przez Organizację w Portalu informacji o Zbiórkach w ramach Portalu i zarządzanie nimi za pośrednictwem Panelu Zbiórek;
1.3. umożliwia umieszczenie przez Organizację w Portalu informacji o zbieraniu przez Fundację Darowizn z przeznaczeniem na cele statutowe Organizacji.
- Pomimo umożliwienia korzystania z usług, o jakich mowa w ust. 1, wszelkie Darowizny przekazywane przez Użytkowników stanowią Darowizny na rzecz Fundacji.
§ 6 [Pomagacze - rejestracja]
- Pomagaczem może być osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych za zgodą przedstawiciela ustawowego, a także osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność do czynności prawnych, która nie posiada osobowości prawnej.
- Podmioty, o których mowa w ustępie poprzedzającym, mogą samodzielnie, dobrowolnie i nieodpłatnie dokonać rejestracji w Portalu.
- Rejestracja Pomagacza wymaga wypełnienia formularza, w tym podania adresu email, na który Fundacja przesyła wiadomość zawierającą link, którego uruchomienie skutkuje aktywacją Konta Pomagacza. Alternatywnie, celem dokonania rejestracji, Użytkownik może użyć konta Google, Facebook lub Apple.
- Dane identyfikujące Użytkownika w Portalu nie mogą zawierać chronionych prawem znaków towarowych lub innych oznaczeń, w tym danych osobowych, do których używania Pomagacz nie ma prawa, w szczególności wskazujących na podszywanie się pod osobę publicznie znaną, a także słów uważanych powszechnie za obraźliwe.
- W przypadku powzięcia przez Fundację wiedzy o używaniu przez Pomagacza w loginie danych, o których mowa w ust. 4, Fundacja może dokonać zmiany danych informując o tym Użytkownika w wiadomości email.
§ 7 [Pomagacze i inni Użytkownicy- usługi]
- Fundacja, w ramach Portalu, świadczy następujące usługi na rzecz Pomagaczy:
1.1. umożliwia korzystanie z Konta Pomagacza;
1.2. umożliwia prezentowanie danych o Pomagaczu w ramach Profilu Użytkownika;
1.3. umożliwia, za pośrednictwem Serwisu pośrednictwa finansowego lub w inny wskazany w Regulaminie sposób, przekazywanie Darowizn Fundacji;
1.4. umożliwia tworzenie Skarbonek.
1.5. udostępnianie listy Darowizn (potwierdzenie otrzymanych Darowizn).
- Usługi, o jakich mowa w pkt 1.3 i 1.5 powyżej dostępne są także dla Użytkowników niebędących Pomagaczami.
- Następujące dane w ramach Profilu Pomagacza są publicznie dostępne w Sieci Internet: imię, nazwisko, łączna kwota przekazanych przez Pomagacza Darowizn, liczba zbiórek w ramach których Pomagacz przekazał Darowiznę (“wsparte cele”), chyba że Darczyńca zaznaczył że jego wpłata powinna być anonimowa.
§ 8 [Firma - rejestracja]
- Jeżeli Pomagaczem jest Firma, rejestracja wymaga wyboru opcji "Firma" i wypełnienia wymaganych pól formularza rejestracyjnego obejmującego dane do logowania i dane Firmy.
- Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego, na adres wskazany w formularzu, Fundacja przesyła link aktywujący Konto Firmy. Uruchomienie linku skutkuje aktywacją Konta Firmy i zawarciem z Fundacją umowy o korzystanie z usług w ramach Portalu na zasadach określonych w Regulaminie.
- Do rejestracji Firmy postanowienia § 6 ust. 4 i 5 Regulaminu znajdują odpowiednie zastosowanie.
§ 9 [Firmy – usługi]
- Fundacja, w ramach Portalu, świadczy następujące usługi na rzecz Firm:
1.1. umożliwia korzystanie z Konta Firmy;
1.2. umożliwia prezentowanie danych o Firmie w ramach Profilu Użytkownika;
1.3. umożliwia, za pośrednictwem Portalu pośrednictwa finansowego lub w inny wskazany w Regulaminie sposób, przekazywanie Darowizn Fundacji;
1.4. umożliwia tworzenie Skarbonek.
- Następujące dane w ramach Profilu Pomagacza są publicznie dostępne w Sieci Internet: imię, nazwisko, łączna kwota przekazanych przez Pomagacza Darowizn, liczba zbiórek w ramach których Pomagacz przekazał Darowiznę (“wsparte cele”).
§ 10 [Wolontariusze]
- Każda Organizacja może wskazać, spośród zarejestrowanych w Portalu Pomagaczy, Wolontariuszy, którzy będą działali w Portalu w jej imieniu w zakresie określonym w ustępach kolejnych.
- Wolontariusze mogą w imieniu Organizacji:
2.1. ogłaszać w Portalu Zbiórki, z tym zastrzeżeniem, że Zbiórka zostanie uruchomiona dopiero po jej akceptacji przez Organizację;
2.2. kończyć ogłoszone przez siebie Zbiórki;
2.3. dodawać do Panelu Zbiórek Organizacji rezultaty ogłoszonych przez siebie Zbiórek.
- Organizacja może wskazać dowolną liczbę Wolontariuszy.
- Organizacja może w każdej chwili usunąć Wolontariusza, tj. pozbawić Pomagacza statusu Wolontariusza.
- Organizacja może w każdej chwili zmienić osobę Wolontariusza, który założył daną zbiórkę. W ten sposób dotychczasowy Wolontariusz traci uprawnienia dotyczące założonej przez niego Zbiórki.
§ 11 [Zbiórki i przekazywanie Darowizn]
- Zbiórki są publikowane w Portalu przez Organizacje, w tym działających w jego imieniu Wolontariuszy lub Fundację.
- Fundacja ma możliwość zablokowania przekazywania Darowizn w ramach Zbiórki, także bez podania przyczyny, wstrzymania wypłaty zgromadzonych środków, a także natychmiastowego uniemożliwienia dostępu do danych o Zbiórce (usunięcie Zbiórki z Portalu), jeżeli:
2.1. w innych serwisach internetowych podobnych do Portalu, polskich lub zagranicznych, będą w okresie, w jakim w Portalu organizowana jest Zbiórka, publikowane jakiekolwiek wezwania do przekazywania darowizn na cel, który objęty jest Zbiórką,
2.2. lub cel Zbiórki jest niezgodny z celami określonymi w statucie Organizacji lub Fundacji,
2.3. lub jeżeli w ocenie Fundacji Organizacja utraci wiarygodność niezbędną do prowadzenia działalności o charakterze pożytku publicznego lub rozwiązaniu ulegnie umowa łącząca Organizację z Fundacją,
2.4. lub jeżeli w ocenie Fundacji dalsze prowadzenie Zbiórki będzie niekorzystnie wpływało na renomę Fundacji.
- Zbiórka jest aktywna od momentu ogłoszenia jej w Portalu, z zastrzeżeniem, że po ogłoszeniu Zbiórki do momentu moderacji jej przez Fundację, Zbiórka jest widoczna wyłącznie poprzez link prowadzący do Zbiórki i nie jest widoczna bezpośrednio w Portalu.
- Fundacja dokłada wszelkich starań, by dokonać moderacji Zbiórki w terminie jednego dnia roboczego od momentu ogłoszenia jej w Portalu przez Użytkownika.
- Fundacja jest uprawniona do odmowy upublicznienia Zbiórki w Portalu, bez podania przyczyny, a także do usunięcia jej z Portalu, także po uprzednim jej sprawdzeniu.
- Organizacja może ogłosić nieograniczoną liczbę Zbiórek.
- Organizacja, ogłaszając Zbiórkę, wypełnia formularz ogłoszenia Zbiórki określając w szczególności:
7.1. planowaną kwotę Zbiórki (w zł);
7.2. adres Zbiórki;
7.3. tytuł Zbiórki;
7.4. treść, w tym cel Zbiórki zgodny z celami statutowymi Organizacji;
7.5. zdjęcie lub link do filmu promującego Zbiórkę;
7.6. planowaną datę zakończenia Zbiórki.
- Zbiórki pozostają aktywne w Portalu do czasu ich zakończenia przez Organizację, w tym także przez działającego w jej imieniu Wolontariusza.
- Zebranie planowanej kwoty Zbiórki, nie kończy jej automatycznie.
- Organizacja może w każdej chwili Zakończyć Zbiórkę, w tym przed zebraniem planowanej kwoty Zbiórki.
- Zakończone Zbiórki będą widoczne w Portalu jako zakończone i nie będzie można przekazywać na nie Darowizn.
- Organizacja może w każdej chwili wznowić zakończoną Zbiórkę - w takiej sytuacji Zbiórka będzie ponownie widoczna w Portalu i będzie można przekazywać na nią Darowizny.
- Organizacja może edytować dane dotyczące Zbiórki w czasie jej trwania.
- Zarządzanie Zbiórkami, prowadzone jest przez Organizację.
- Darowizny nie podlegają zwrotowi za wyjątkiem przypadków przewidzianych przepisami prawa.
- Użytkownicy mogą przekazywać Darowizny za pośrednictwem Serwisów pośrednictwa finansowego, przelewem na rachunek bankowy Fundacji.
- Po zaksięgowaniu Darowizny na koncie Fundacji, Użytkownik otrzymuje mailowe powiadomienie. Użytkownik może być powiadamiany mailowo o:
17.1. zakończeniu Zbiórki w wyniku osiągnięcia 100% kwoty Zbiórki,
17.2. opublikowaniu w Portalu rezultatu Zbiórki,
17.3. opublikowaniu w Portalu aktualizacji dotyczących Zbiórki.
- 6% kwoty zgromadzonej w ramach każdej Zbiórki stanowi kwotę, jaką Fundacja przeznacza na pokrycie kosztów związanych z prowadzeniem Zbiórki, a także na realizację celów statutowych Fundacji w tym utrzymanie i rozwój serwisu Ratujemyzwierzaki.pl, co Użytkownik przyjmuje do wiadomości i akceptuje.
- W przypadku przekazania Darowizny przelewem na rachunek bankowy Fundacji, powiadomienia mailowe, o jakich mowa powyżej, nie są przesyłane.
- Użytkownik, w ramach usługi PayU Express świadczonej w ramach Portalu pośrednictwa finansowego prowadzonego przez spółkę Payu S.A., może przekazywać Darowizny przy pomocy kart płatniczych w uproszczonej formie, tj. bez konieczności każdorazowego podawania danych karty płatniczej. Warunki korzystania z usługi PayU Express określone zostały w ust. 20 i kolejnych poniżej.
- Usługa PayU Express świadczona jest przez PayU S.A. we współpracy z bankiem Użytkownika i polega na wydawaniu przez PayU S.A. elektronicznego instrumentu płatniczego umożliwiającego Użytkownikowi składanie zleceń płatniczych (obciążania rachunku bankowego powiązanego z kartą płatniczą Pomagacza kwotą Darowizny i uznania tą kwotą rachunku bankowego Fundacji) oraz na przeprowadzaniu płatności. Usługa PayU Express świadczona jest na zasadach określonych w Regulaminie Usługi PayU Express dostępnym pod adresem https://poland.payu.com/wp-content/uploads/sites/14/2020/03/Regulamin_Uslugi_PayU_Express_4.pdf.
- Pomagacz, który chce przekazać jednorazową Darowiznę za pomocą karty płatniczej, po zalogowaniu w Portalu, może wybrać opcję "Zapłać i zapisz kartę". W takiej sytuacji, dane Pomagacza zostaną przekazane do PayU S.A. PayU S.A. generuje token i przekazuje go Fundacji. Dane karty Pomagacza nie są przechowywane przez Fundację i nie są dla niego w żaden sposób dostępne.
- Każda kolejna Darowizna przekazywana przez Pomagacza zalogowanego w Portalu, dokonywana przy pomocy karty płatniczej, nie będzie wymagała podania danych karty. Do zlecenia obciążenia rachunku powiązanego z kartą płatniczą Pomagacza wykorzystywany jest przez Fundację token, przy czym wskutek użycia tokena uznany może być wyłącznie rachunek bankowy Fundacji.
- Usługa PayU Express umożliwia również cykliczne przekazywanie przez Użytkownika Darowizny, w ramach Stałej Pomocy, na rzecz wybranej przez Użytkownika Organizacji, dla którego Fundacja umożliwia w Portalu przekazywanie Darowizny w tej formie. Pomagacz określa, jaka kwota będzie co miesiąc przekazywana i którego dnia miesiąca obciążany będzie jego rachunek bankowy kwotą Darowizny.
- W ramach Konta Pomagacza widoczne są wszystkie cykliczne Darowizny, każdą z nich Pomagacz może w ramach swojego Konta w każdym momencie wyłączyć cykliczne przekazywanie Darowizny lub zmienić jego parametry takie jak: data obciążenia rachunku czy kwota Darowizny. Po wyłączeniu danej cyklicznej Darowizny, kolejna kwota tej Darowizny nie obciąży rachunku bankowego Użytkownika.
- W ramach Konta, Pomagacz może również w każdej chwili zrezygnować z korzystania z usługi PayU Express usuwając dane karty.
- Wszelkie reklamacje związane z przekazywaniem Darowizny z wykorzystaniem usługi, rozpatrywane będą w trybie określonym w § 16 Regulaminu.
- Rozliczenia transakcji związanych z przekazywaniem Darowizn dokonywanych przelewem, za wyjątkiem przelewów dokonywanych bezpośrednio na rachunek Fundacji, przeprowadzane są za pośrednictwem centrum rozliczeniowego Portalu Pośrednictwa Finansowego.
- Łączna kwota Darowizn przekazanych przez Użytkowników na daną Zbiórkę jest widoczna w Portalu, przy czym kwota ta jest kwotą orientacyjną i może się różnić od łącznej kwoty rzeczywiście przekazanych Darowizn, między innymi ze względu na możliwe opóźnienia w działaniu systemu bankowego bądź incydentalne braki odpowiedzi z systemu płatności.
- Użytkownik może przekazywać Darowizny anonimowo albo w taki sposób, że wartość przekazanych przez niego Darowizn oraz Zbiórki, które zostały wsparte przez Użytkownika, są widoczne dla innych Użytkowników.
- W celu promowania Zbiórki w sieci Internet Użytkownicy mogą korzystać, na zasadach określonych w odrębnym regulaminie, banerów przygotowanych przez Fundację.
§ 12 [Darowizny na rzecz Organizacji, obowiązki Organizacji]
- Fundacja zobowiązuje się, że przekaże środki pieniężne zgromadzone w ramach Zbiórki tytułem darowizny na rzecz Partnera. Kwota darowizny na rzecz Partnera może być pomniejszona o sumę Darowizn, co do których powstał obowiązek zwrotu Użytkownikowi. W przypadku, gdy realizacja celu Zbiórki jest bez winy Organizacji niemożliwa, Fundacja przekaże środki pieniężne zgromadzone w ramach Zbiórki tytułem darowizny na rzecz Organizacji z przeznaczeniem na realizację ustalonych uprzednio z Fundacją celów statutowych Organizacji mieszczących się w ramach działalności pożytku publicznego, pokrywających się z celami statutowymi Fundacji.
- Kwotę darowizny, o jakiej mowa w ust. 1, Organizacja zobowiązuje się wydatkować w całości na realizację celu Zbiórki. .
- Fundacja oświadcza, że kwota stanowiąca 6% kwoty Darowizn przekazywanych przez Użytkowników w związku ze Zbiórkami, stanowi darowiznę przeznaczaną na cele statutowe Fundacji. Z tych środków Fundacja realizuje ważne cele społeczne, a także pokrywa koszty utrzymania Portalu, opłat i prowizji pobieranych przez Serwisy pośrednictwa finansowego oraz opłat i prowizji bankowych. Fundacja nie pobiera od Użytkowników, w tym Pomagaczy i Organizacji, żadnych prowizji i opłat za korzystanie z Portalu.
- Organizacja, po zakończeniu Zbiórki i po zrealizowaniu celu Zbiórki, jest zobowiązana niezwłocznie opublikować w Portalu raport obejmujący informację dotyczącą sposobu wydatkowania przez Organizację środków pochodzących z darowizny otrzymanej od Fundacji w związku ze Zbiórką, a także inne informacje, których zamieszczenia w raporcie Fundacja zażąda.
- Przekazanie darowizny Organizacji następuje po zleceniu wypłaty przez Organizację, nie później niż w terminie 4 dni roboczych od dnia złożenia przez Organizację zlecenia wypłaty za pośrednictwem Portalu.
- Informacja o stanie zgromadzonych w ramach Zbiórki środków jest dostępna na Koncie Organizacji.
- Przekazanie darowizny jest możliwe wyłącznie w formie przelewu na rachunek bankowy Organizacji uprzednio zweryfikowany przez Fundację w sposób określony w § 4 ust. 2 i 3 Regulaminu.
- Zobowiązanie, o jakim mowa w ust. 1 powyżej nie wiąże Fundacji jeżeli:
8.1. Organizacja zakończy działalność w skutek likwidacji lub faktycznie zaprzestanie prowadzenia działalności (przez faktyczne zaprzestanie prowadzenia działalności rozumie się w szczególności brak odpowiedzi na próby kontaktu ze strony Fundacji),
8.2. Organizacja utraci, w opinii Fundacji, wiarygodność konieczną do prowadzenia działalności pożytku publicznego lub jeżeli Fundacja poweźmie wiedzę o prowadzonej przez Organizację lub członków jego władz działalności, która nosi znamiona przestępstwa lub przestępstwa skarbowego.
§ 13 [Darowizny na cele statutowe Organizacji]
- Organizacja w ramach Portalu może zachęcać do przekazywania przez Użytkowników Darowizn z przeznaczeniem na swoje cele statutowe w ogólności, bez powiązania z konkretną Zbiórką, o ile cele te mieszczą się całości w ramach działalność pożytku publicznego w rozumieniu przepisów ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie i pokrywają się w całości z celami statutowymi Fundacji.
- Darowizny, o jakich mowa w ust. 1 powyżej, również stanowią darowiznę na rzecz Fundacji, która zgromadzone środki, pomniejszone o 6% jako darowiznę na rzecz Fundacji, przekaże w całości jako Darowiznę na rzecz Organizacji.
§ 14 [Skarbonka]
- Każdy Pomagacz może poprzez stworzenie w Portalu Skarbonki przyczynić się do promocji Zbiórek lub szybszej realizacji celu objętego Zbiórką.
- Utworzenie Skarbonki na cele statutowe w ogólności wymaga autoryzacji przez Fundację. Fundacja może odmówić autoryzacji bez podania przyczyny. Skarbonka nieautoryzowana przez Fundację nie będzie widoczna w Portalu.
- Kwoty przekazywane w ramach Skarbonki stanowią darowiznę na rzecz Fundacji (nie stanowią darowizny na rzecz Pomagacza, który stworzył Skarbonkę).
- Wraz z zakończeniem Zbiórki, zakończeniu ulega również Skarbonka.
- Dane o stworzonych przez Pomagacza Skarbonkach, w tym o zebranej kwocie, są widoczne na Koncie Pomagacza.
- Pomagacz może w każdej chwili usunąć Skarbonkę z Portalu. W takim przypadku Darowizny przekazane na Zbiórkę poprzez Skarbonkę nie podlegają zwrotowi, za wyjątkiem przypadków przewidzianych przepisami prawa, i są widoczne na stronie Zbiórki.
§ 15 [Dane osobowe]
- Wszelkie informacje dotyczące przetwarzania przez Fundację danych osobowych Użytkowników dostępne są w odrębnym dokumencie https://www.ratujemyzwierzaki.pl/polityka-prywatnosci
- Organizacja zobowiązana jest do poinformowania wszystkich swoich pracowników, współpracowników i wolontariuszy, a także Wolontariuszy w rozumieniu postanowień Regulaminu, których dane osobowe są udostępniane Fundacji w związku ze współpracą w ramach Portalu, o zasadach przetwarzania ich danych osobowych przez Fundację. Wzór klauzuli informacyjnej dostępny jest tutaj.
§ 16 [Reklamacje]
- Każdemu Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji w sprawach związanych z funkcjonowaniem Portalu, a także wykonywaniem usług przez Fundację.
- Reklamacje należy składać drogą elektroniczną (na adres email Fundacji: kontakt@ratujemyzwierzaki.pl, wpisując w tytule „Reklamacja”) lub w formie pisemnej.
- Fundacja udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 30 (słownie: trzydzieści) dni od dnia jej otrzymania.
- Odpowiedź na reklamację zostanie przesłana do Użytkownika na adres email wskazany w reklamacji lub, jeżeli reklamacja została złożona w formie pisemnej, na adres email wskazany w piśmie albo pisemnie na adres wskazany w piśmie.
- Fundacja informuje, że reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną przez osoby trzecie, do których dostęp związany jest z korzystaniem przez Użytkowników z Portalu, w tym świadczonych przez Serwisy pośrednictwa finansowego, rozpatrywane są przez te osoby trzecie na zasadach i w trybie określonym w regulaminach świadczenia usług przez te osoby.
§ 17 [Usunięcie Konta, rozwiązanie umowy]
- Pomagacz może usunąć Konto samodzielnie albo zwrócić się do Fundacji z prośbą o usunięcie Konta, korzystając z funkcjonalności w Portalu, a Fundacja ma obowiązek na takie żądanie Konto usunąć.
- Organizacja może zażądać od Fundacji usunięcia Konta. Żądanie Organizacji usunięcia Konta zostanie zrealizowane po usunięciu przez niego z Portalu lub zakończeniu Zbiórek oraz po spełnieniu obowiązku zamieszczenia w Portalu raportu, o którym mowa w § 12 ust. 4 Regulaminu. Pomimo usunięcia Konta, wszystkie raporty umieszczone w Portalu przez Organizację mogą być widoczne w Portalu.
- Żądanie przez Pomagacza usunięcia Konta, jest równoznaczne z żądaniem usunięcia z Portalu wszystkich Skarbonek założonych w Portalu przez Pomagacza.
- Żądanie usunięcia Konta, jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia o wypowiedzeniu umowy wiążącej Użytkownika z Fundacją.
- Umowa ulega rozwiązaniu z chwilą otrzymania przez Fundację żądania, a w przypadku Organizacji z chwilą spełnienia warunków, o jakich mowa w ust. 2 powyżej.
- Fundacja może wypowiedzieć umowę z Użytkownikiem i usunąć jego Konto w przypadku, gdy Użytkownik naruszy postanowienia niniejszego Regulaminu lub w związku z korzystaniem z Portalu naruszy powszechnie obowiązujące przepisy prawa i pomimo uprzedniego wezwania nie zaprzestał naruszeń.
- Fundacja może rozwiązać umowę z Organizacją w każdej chwili w trybie natychmiastowym bez podania przyczyny, a także z ważnych powodów, w szczególności w przypadku, gdy stwierdzi, że Organizacja utracił w opinii Fundacji wiarygodność konieczną do prowadzenia działalności pożytku publicznego lub jeżeli poweźmie wiedzę o prowadzonej przez Organizację działalności, która nosi znamiona przestępstwa lub przestępstwa skarbowego.
- O fakcie wypowiedzenia umowy w trybie określonym w ust. 6 i 7 powyżej, Użytkownik zostanie poinformowany za pośrednictwem wiadomości email wysłanej na adres poczty elektronicznej, który Użytkownik podał podczas rejestracji w Portalu.
- Pomimo rozwiązania umowy w mocy pozostaje zgoda Użytkownika, o jakiej mowa w § 3 ust. 7 Regulaminu.
§ 18 [Zmiany Regulaminu]
- Fundacja zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie.
- Wszelkie zmiany Regulaminu zostaną uwidocznione w Portalu z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem przed dniem wejścia w życie zmian.
- Wejście w życie zmian Regulaminu w stosunku do Użytkowników niebędących Organizacjami lub Firmami, wymaga akceptacji zmian przez Użytkownika. W pozostałych przypadkach Regulamin wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia opublikowania zmienionego Regulaminu w Portalu.
§ 19 [Postanowienia końcowe]
- Regulamin w aktualnej wersji obowiązuje od dnia 1.01 2021 roku.
- Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Portalu.
- Prawem właściwym jest prawo polskie, w tym w szczególności: Kodeks cywilny i Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz.U. z 2020 r., poz. 344 z późn. zm.).
- Sądem właściwym dla rozwiązywania sporów pomiędzy Fundacją a Organizacjami, wynikłych w związku ze świadczeniem przez Fundację usług w ramach Portalu, będzie właściwy rzeczowo sąd powszechny z siedzibą w Poznaniu - postanowienie nie wiąże konsumentów w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego.
W imieniu Fundacji Ratujemyzwierzaki.pl
Monika Urban Prezes Zarządu